BnF
BnF

Claude C. Hopkins (1866-1932)

Language :
Gender :
masculin
Birth :
Death :
ISNI :

Occupations

Auteur du texte2 documents

  • L art de promouvoir son entreprise ou Comment être submergé de clients en 21 étapes

    Material description : 1 vol. (201 p.)
    Edition : impr. 2011 [Fontainebleau] S. Vigier

    [catalogue][http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb42472611p]
  • Mes succès en publicité

    Edition : (1951). Pet. in-4° (225 x 170), 202 p. 175 fr. [D. L. 1172-51] -VIe- Paris, "la Publicité" (impr. de Chaix)
    Traducteur : Louis Angé (1885-1931)

    [catalogue][http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb32256258b]
Loading information

Pages in data.bnf.fr

Related authors

This page in data.bnf.fr lab

Sources and references

Sources for the record

Wikipedia Biography

  • Claude Clarence Hopkins (1866-1932) fut l'un des pionniers de la publicité moderne et concepteur-rédacteur de génie. Il était persuadé que la publicité n'existait que pour vendre quelque chose et que ses effets devaient être mesurables pour justifier les résultats qu'elle produit.

Closely matched pages

  • The Virtual International Authority File (VIAF) is an international authority file. It is a joint project of several national libraries

  • Idref is the authority database (author, title) of the union catalogue for France's higher education libraries (SUDOC)

  • ISNI is an international certified number (ISO 27729) that uniquely identifies persons and organisations.

  • DBpedia is a project aiming to extract structured content from the information created as part of the Wikipedia project.

Last update : 04/07/2014