Exécution (musique)

Image from Gallica about Exécution (musique)
Topic : Exécution (musique)
Source file : RAMEAU
Field : Musique
Variant subject headings : Esecuzione musicale (italien)
Exécution musicale
Jeu (musique)
Mode de jeu (musique)
Musique -- Exécution
Performance musicale
Performance (musique)

related to this theme (21 resources in data.bnf.fr)

Documents on this topic (343 resources in data.bnf.fr)

Multimedia documents (6)

Bonus, complément de la 1re méthode du "tout petit trumpet star" Volume 01
Bonus, complément de la 2e méthode du "trumpet star" Volume 02
La 2e méthode du "trumpet star"
Guide pratique de chant grégorien
À la découverte du chant grégorien
Glenn Gould

Sound recordings (1)

"Excessivement remarquable", le jeu de Pierre Baillot, mécanisme et exécution violonistiques. - Cécile Kubik, aut.. - [7]

Scores (26)

À la découverte de l'art de la registration à l'orgue
Chansons et mélodies gwoca
Jouer du clavecin avec expressivité
Amfrica en Guadeloupe "Jéka"
Gwoka Vol. 1. - Vol. 2
Apprendre à improviser avec la musique de la Renaissance
Gwoka Vol. 8
Gwoka Vol. 4
Phrasé et colonne d'air
Rythmes de Guinée
Solfège du tambour ka
Gwoka Vol. 5
Gwoka Vol. 6
50 standards Renaissance & Baroque
Gwoka Vol. 1
Gwoka
Gwoka Vol. 2
La musique gwoka... le tanbouka... Tome 1
Jazz mode d'emploi Vol. 1
Mèt'a bèlè
Jazz mode d'emploi Vol. 2
Sémio-esthétique du chant grégorien
Le jazz
Jazz mode d'emploi
Jazz, improviser, oui, mais comment ? 2
Jazz, improviser, oui, mais comment ? 1

Videos, films (17)

John Eliot Gardiner. - Cantata BWV 63 "Christen, ätzet diesen Tag". - Manfred Waffender, réal.. - [1]
Christoph Von Dohnányi Épisode 6. - Joseph Haydn, "Symphony No. 88". - Barrie Gavin, réal.. - [6]
Esa-Pekka Salonen Épisode 5. - Claude Debussy, "La mer". - Peter Berggren, réal.. - [5]
Zubin Mehta Épisode 4. - Richard Strauss, "Till Eulenspiegels lustige Streiche". - Peter Berggren, réal.. - [4]
Mariss Jansons Épisode 3. - Béla Bartók, suite from the "The miraculous mandarin". - Morten Thomte, réal.. - [3]
Valery Gergiev Épisode 2. - Scythian suite Op. 20. - Rob van den Berg, réal.. - [2]
De la répétition au concert
Répétition et différence
Vidéoka
Rôle et responsabilités de l'interprète aujourd'hui
Une traviata pas comme les autres
Univers musicaux 1
Univers musicaux 4
Univers musicaux 3
Musique sans papiers
En avant la musique
Musique sans papiers

Books (282)

Widor on organ performance practice and technique
The study of musical performance in Antiquity
Performance practice in the music of Steve Reich
Theory and practice in the music of the Islamic world
Sounds like silence
Disability and music performance
Anonymity performance in electronic pop music
La trompette intérieure
Vom Neandertal in die Philharmonie
Les "bandes de violons" en Europe
Studies in historical improvisation from Cantare super librum to partimenti
Beethoven's 32 piano sonatas
Improvisation im heutigen Musikbetrieb Band I
Doing Jazz
Musical instruments in the 21st century
Le basson Savary
La voix soliste contemporaine
Musiciens et amateurs
Improvisation and inventio in the performance of medieval music
Music-making in north-east England during the eighteenth century
The Routledge companion to music cognition
Organising music
Zur Orgelmusik Max Regers
La Posavina canta e piange Vol. 2
La interpretación musical en torno a 1750
Drei Flöten für Peter Bichsel
The history of live music in Britain
Breve istruzione pel modo di suonare il pedale cavata dalle fonti più autorevoli e corredata di ogni genere di esercizi ed esempi
Ivan Mercina
The pathetick musician
L'art de jouer du violon
Conducting the Brahms symphonies
Keys to play
Zum Cellospiel von Daniil Schafran
Locatelli and the violin bravura tradition
DirigentenBilder
Artistic practice as research in music
Michael Costa
30 ans de musique à la Comédie-Française
Playing with something that runs
Playing the cello, 1780-1930
Romantic anatomies of performance
Aborder le répertoire baroque sur la flûte
Musikalische Gestik
"En pèlerinage avec Liszt"
The notation is not the music
Performing gender, place, and emotion in music
Sound & score
Vieltönige Musik
Notenlese
Beyond the score
La harpe aux XXe et XXIe siècle
La trompe, tradition et avenir
The musical work of Nadia Boulanger
Regole armoniche
Virtuosité d'orchestre
Expression et geste musical
Instruments, ensembles, and repertory, 1300-1600
Le manuel du sonneur
Style and performance for bowed string instruments in French baroque music
A performer's guide to seventeenth-century music
Music and performance culture in nineteenth-century Britain
Jacob van Eyck and the others
Spielpraxis der Saiteninstrumente in der Romantik
The narrative arts of Tiānjīn
The performance of 16th-century music
Essays on performativity and on surveying the field
Orchestral performance practices in the nineteenth-century
Pravidla hry na cembalo
L' arco sonoro
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
L'orgue et l'organiste, une complicité tumultueuse
Fazıl Say and the classical music stage as informal learning space
The performance of the basso continuo in Italian Baroque music
Les "Préludes non mesurés" de Louis Couperin Volume 1
Partimento and continuo playing in theory and in practice
Alte Musik in Österreich
Essai sur la vraie manière de toucher le clavecin
The sounds and sights of performance in early music
Handbuch historische Orchesterpraxis
Touraj Kiaras and Persian classical music
Wörterbuch zur Aufführungspraxis der Barokmusik
Beyond the art of finger dexterity
Autour du clavecin moderne
"Sweetenings" and ""Babylonish gabble"
Imagination, form, movement and sound
Zitherspiel in Wien 1800-1850
New mansions for music
Mendelssohn in performance
The art of musical phrasing in the eighteenth century
Musical works and performances
Historische Aufführungspraxis und ihre Perspektiven
A performer's guide to Renaissance music
The end of early music
Musikinstrumente und Musizierpraxis zur Zeit Gustav Mahlers
Musical performance in the diaspora
Una perfezione d'armonia meravigliosa
Deducing the original sounds of Bach's organ works
La musique de tango argentin expliquée aux danseurs et aux musiciens
Music and the line of most resistance
Dritter Theil des sich selbst informirenden Clavier=Spielers worin gezeiget wird, wie ein Liebhaber der Music bey fleissiger Selbst=Information nicht allein nach und nach zum Fantasiren auf der Orgel und dem Clavier, sondern auch zu einer Geschichtlichkeit, allerley musicalische Stücke zu seinem und anderer Vergnügen zu verfertigen und zu componiren gelangen kan...
L'école française de flûte
André Caplet, 1878-1925
Introduction à la théorie et à l'exécution du chant grégorien
Musical creativity
Zur didaktischen Interpretation chinesicher Klaviermusik
Le corps qui pense
The percussionist's art
Der sich selbst informirende Clavierspieler oder deutlicher und leichter Unterricht zur selbstinformation im Clavierspielen
Anderer Theil des sich selbst informirenden Clavierspielers oder deutlicher und gründlicher Unterricht zur selbstinformation im General-Bass
Gurudev's drumming legacy
Henryk Wieniawski and the 19th century violin schools
The musical idea and the logic, technique, and art of its presentation
Listening to the artifacts
The reception of Bach's organ works from Mendelssohn to Brahms
Music and gesture
Bach, Lübeck und die norddeutsche Musiktradition
Zur Geschichte und Aufführungspraxis der Harmoniemusik
Essays in honor of László Somfai on his 70th birthday
Playing with history
The players and performance practice of the vihuela and its related instruments, the lute and the guitar, from 1450 to c.1650, as revealed by a study of musical, theoretical, and archival sources
The Cambridge companion to Liszt
Ancient Greek music in performance
Henryk Wieniawski
Cantabo Domino
Musicque de joye
Stokowski and the organ
Wondrous strange
Professional music-making in London
The virtuoso Liszt
Musical excellence
Playing the harpsichord expressively
The music practitioner
Spielmännische Tradition und höfische Virtuosität
The art of Nāy playing in modern Egypt
Bach and the pedal clavichord
Music and medieval manuscripts
Composing for voice
Jeanne Demessieux's six études and the piano technique
History, imagination and the performance of music
Profession conductor
Présence du clavecin dans la musique française des années 70 à nos jours
The perfect wrong note
Max Reger and Karl Straube
The Cambridge companion to conducting
Bach performance practice, 1945-1975
Theory and practice in late nineteenth-century violin performance
Musical performance
Musikalische Produktion und Interpretation
Quelques réflexions sur le jeu de l'orgue
La direction du chant grégorien
Direzione del canto gregoriano
Dirigieren des gregorianischen Gesangs
Dirección del canto gregoriano
Direction of Gregorian chant
Une doulce parolle
Carnets noirs
Komponistenkommentare
Apprendre à jouer du violon
Essai sur la véritable manière de jouer les instruments à clavier II
The Baroque flute fingering book
Der Operndirigent
Musikedition
Perspectives on organ playing and musical interpretation
The Gregorian modes
Die Lehre von der musikalischen Aufführung in der Wiener Schule
The early flute
Organ technique
Physiologie et art du violon
Beethovens Klaviersatz - Technik und Stilistik
Polyphony and complexity
The science and psychology of music performance
Performance practice of the instrumental-vocal works of Johann Sebastian Bach
Los modos gregorianos
Early keyboard instruments
André Caplet et l'orchestre
The harmonic orator
Bach im Mittelpunkt - Botschaften an die Aufführungspraxis
Mozart and the pianist
The early violin and viola
The Cambridge companion to singing
The contemporary violin
The early horn
Die Prinzipien des Cembalospiels, Paris 1702
The Cambridge companion to singing
"This heaving ocean of tones"
The early clarinet
Theory into practice
Classical and romantic performing practice
Schuberts "Stora C-dursymfoni" - kommunikationen med ett musikaliskt konstverk
Musikalische Interpretation Hans von Bülow
The historical performance of music
L'art de jouer Bach au clavier
Musical performance
Tempo, Rhythmik, Metrik, Artikulation in der Musik des 18. Jahrhunderts
Sull'improvvisazione
In the course of performance
Die Verzierungen der spanischen Musik im 17. und 18. Jahrhundert
Musik als Repräsentationsgeschehen
Composition - performance - reception
See more books on this theme

Pictures (11)

[Maxime Le Forestier]
[Maurice Larcange]
[Huguette Grémy-Chauliac]
[Harry Williams]
[Hélène Martin]
[Anne Sylvestre]
[Gaby Wagenheim]
[Georges Moustaki]
[Georges Jouvin]
[Helmut Zacharias]
[Yvette Horner]

Authors linked with this theme (222 resources in data.bnf.fr)

Concepteur (1)

Auteur du texte (206)

See more authors linked to this theme as auteur du texte

Compositeur (1)

See also